12 Mart 2012 Pazartesi

İyi de "Neden" ?


Gün geçmiyor ki bir şeylere daha anlam veremeyeyim. Veremeyeyim de ne acayip kelimeymiş, yazarken heceledim falan, o derece.
Neyse, şimdi anlatacağım şeye eminim aranızdan epey kişi bana destek çıkıp, "ulan bence de ne saçma şey" diyecektir.
Fakat bir de isteğim var ki; eğer anlayanınız varsa bu durumu, lütfen beni aydınlatsın.
Evet. Konumuz  "Reklamlar".
Reklam sektörünü epey severim. Hatta eğer Radyo, Televizyon ve Sinema okumasaydım, Reklamcılık okuyacaktım. Gel gelelim ki bu reklam sektörünün basitliği bütün beğenimi aldııı, götürdü!
Şu güzelim sektördeki sığlık durumu beni çileden çıkartıyor arkadaşlar. Yaratıcılık sıfır, tut ki bir şey yarattılar, onu türetmek sıfır. İlle de bir kopyacılıktır gidiyor ama bence bunun bir mantıklı açıklaması olması lazım. Çünkü bariz kopyacılık yani, insanın gözüne soka soka yapılan cinsten.
Mesela bu, geçmişten günümüze dek gelen iletişim dalındaki markalarının rekabeti.
Turkcell olsun, Avea olsun, Vodafone olsun, hepsi aynı.
Hepsi aynı anda bir kampanya çıkartıp, aynı anda bu kampanyaları birbirinin taktikleriyle müşterilere ya da müşteri olmasa bile izleyenlere sunuyor.
Son birkaç yıldır da reklamlarında komedyen kullanma olayı başladı. Cem Yılmaz, Şahan Gökbakar, Ata Demirer, Şafak Sezer vs.leriyle.. Hadi tuttunuz bu adamları oynattınız iyi dedik, hoş dedik, güldük. E bari konseptleri aynı yapmayın gözünüzü seveyim. Hepsinde bu komedyenler, girdikleri tiplemeler ile, asıl reklamı yapılan firmaya karşıt olan, ama mensup oldukları kurumdan rahatsızlık duyan, ama boş boş savunup, asıl reklamı yapılan şirketi öven hede hödöler. Yani ne bileyim bence bu tarz reklamlar insanı iter. Ben uyuz oluyorum şahsen bu tekdüzeliğe.
Bir ara Turkcell " gnctrkcll " reklamları yaparken aşmıştı bu sorunu ama yeni baştan sardı aynı döngüye.
Biraz yaratıcılık ya, biraz!
Bir diğer örneğim de cips reklamları.
Şimdi bir tanesi Megan Fox'u reklam yüzü yaptı diye, hop öbürü Pamela Anderson' ı reklam yüzü yapıyor.
Yine aynı konsept tabii. Seksi hatunlar cips yiyor, arada gülelim diye reklama espri falan katılıyor, yok birinde " kremimi sür. Ah, olmaz canım süremem cips yiyorum." , diğerinde " aa paçoz, kot mu giydin, git biraz ateşli ol." durumları.
Gerçi sadece bunlar değil, düşünseniz bin tane örnek bulursunuz şimdiye dek yapılan reklamlardan ama benim bu aralar gözüme en çok batanlar bunlar oldu.
İşte böyle amaa ;
Sorarım size okuyucularım sorarım! Neden böyle he neden ?
Niye bu adamlar birazcık farklı olmamakta bu kadar diretiyorlar ?

Cut!

15 yorum:

  1. En gururlurusu yine Lays çıktı be. Ayşe Teyze vardı, hala o var. Helal olsun adamlara.

    Bir de şöyle bir tespit yapayım, operatörlerin komedyen oynatma olayı, komedyenlerin de kalitesini ortaya koyuyor. Avea'nın yüzü Erdem Yener. Çok kral adam. Ama genelde müzisyenliğiyle ön plana çıkıyor bence, sempatik adam. Şafak Sezer kimine göre komik, o da Vodefone'un yüzü. Turkcell'in yüzü Şahan Gökbakar. Kendisinden tiksinsem de, belli bir kitlesi var. Hoşnut olmadığımız insanlardan oluşmuş bir kitle olsa da, var yani. Amaaa, şimdi gelelim Cem Yılmaz'a. Adam Türk Telekom'un yüzü. Türk Telekom ki, tüm Avrupa'nın fiber internet alt yapısını satın almış. Heidi'yle Peter'e umut olmuş. Benim eyyorlamam bu kadar.

    Saygılar Nil'im.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa evet bak hiç bu yönden bakmamıştım, yeni pencere açtın bana :D
      Tabii Cem'in yeri kalbimizde ayrı :)
      O zaman, Erdem Yener kalitede 2.sıraya geçmesi lazım he.

      Sil
  2. çünkü şeyden... Şey.. Yani.. Ne diyecektim ben ya.. Çünküüü.. Şey. Ooo.. Iıııı.. Şeyden.. Çünkü yaniii.

    YanıtlaSil
  3. kolay yoldan para kazanmaya alışmışlar diyorum sadece. bu ülkenin erkekleri ya da kadınları da hödük zaten 2 seksi bir komedi yallah!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet, zaten insanlarımız düşünmeye üşendikleri için kolay yoldan ne gelirse alıyorlar bünyeye. Düz mantık olsun yeter cinsinden.

      Sil
  4. Şimdiiii bu koca bir yazı konusu. Ben bunu bir yazı olarak dökmeye çalışayım olmadı özet olarak buraya yorum atayım. Biraz yazayım dönücem buralara

    YanıtlaSil
  5. Vee bitti.
    İşte yazı benden sana gelsin

    http://stummscream.blogspot.com/2012/03/reklam-sektoru.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evettt, okudum ve tam anlamıyla kafamdaki soruların cevabını aldım :) Eline sağlık :)

      Okuyuculara Not : Sizler de okuyun efenim.

      Sil
  6. Aslında hepsi inanılmaz yaratıcı reklamlar beybi. Konu ve yapım olarak basit gözükseler de işin arka planında insanları etkileyen farklı şeyler var.

    Hatta bana kalırsa öyle yaratıcılar ki sen şu an operatörlerin tarifelerini eleştireceğin yerde reklamları eleştirebiliyorsun. "sen" derken aslında insanlıktan bahsediyorum sakın yanlış anlama :D

    Geçen gün konuştuğumuz gibi, eğlence dünyasındayız ve kim nasıl isterse ona göre hareket ediyoruz. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet haklısın beybi. Adamlar boyna bilinçaltımıza çalışıyor resmen.
      İyi ki yazmışım yazıyı he, güzel oldu yorumlarınız, farkındalığım arttı buna dair biraz daha :)

      Sil
  7. Seda Sayan Rocks ya, tek geçerim. :)

    YanıtlaSil